ads مکان تبلیغات شما
زمان جاری : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 9:10 قبل از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

ads ads ads ads
پاسخ جدید
نویسنده پیام
halime70
آنلاین

ارسال‌ها : 88
عضویت: 2 /8 /1397
زگیل واژن چیست؟علائم و نشانه های آن و روش های درمانی برای از بین بردن آنها

زگیل واژن که با نام های زگیل تناسلی یا زگیل مقاربتی هم شناخته می شود از شایع ترین بیماری های آمیزشی است . این زگیل ها در اثر نوعی ویروس DNA دار با نام HPV با پاپیلومای انسانی ایجاد می شود .
همان طور که از نام آن مشخص است این بیماری در پوست ناحیه ی تناسلی زنان و در نقاط مختلف واژن رخ می دهد. همان طور که در بالا هم اشاره کردیم این بیماری عفونتی است که از طریق روابط جنسی بین افراد منتقل می شود و تیپ هایی از این ویروس باعث به وجود آمدن برخی از انواع سرطان مثل سرطان دهانه ی رحم در زنان می گردد .
ویروس HPV انواع و تیپ های مختلفی دارد و ویروس هایی که منجر به ایجاد زگیل تناسلی می شوند معمولا از نوع کم خطر آن هستند . نوع پرخطر این ویروس باعث ایجاد انواع سرطان می گردد .
این زگیل ها در نقاط خارجی و داخلی واژن به وجود می آیند و در ابتدا هیچ گونه درد یا علامت خاصی ندارند . این زگیل ها معمولا پس از گذشت مدت زمان ۱۸ الی ۲۴ ماه خود به خود از بین می روند و ناپدید می شوند ولی از آنجایی که خود ویروس همچنان در بدن فرد وجود دارد امکان بازگشت دوباره ی زگیل ها و گسترش آن به سایر نقاط بدن و همچنین احتمال ابتلا به بیماری هایی مثل سرطان رحم وجود دارد . در ضمن اینکه چنین فردی آلوده محسوب می شود و با هرکسی که رابطه ی جنسی برقرار کند می تواند ویروس را به بدن او منتقل کند به همین دلیل باید روابط جنسی خود را تا مرحله ی درمان کامل محدود نماید . مادر آلوده به ویروس HPV می تواند ویروس را به جنین خود منتقل کند .


بیشتر بخوانید:
علائم و نشانه های زگیل واژن

زگیل واژن بیماری است که از طریق ارتباط جنسی تماس مستقیم پوست با پوست ایجاد می شود . در ابتدا این زگیل ها ممکن است بسیار کوچک و در اندازه ای کمتر از نوک سر سوزن باشند و با چشم مسلح دیده نشوند ولی به مروز زمان عفونت ناشی از آن گسترش می یابد و در اثر رشد و تکثیر اندازه ی آنها بزرگ تر می شود . در نتیجه زائده ها و بر آمدگی هایی آویزان و به شکل توده هایی سفت ،توپر و گوشتی شکل و به رنگ پوست ، سفید ، صورتی ، مشکی و یا قهوه ای در اطراف واژن ایجاد می شود .
زگیل واژن در اشکال و اندازه های گوناگونی ممکن است به وجود بیاید . برخی از این زگیل ها به شکل تک زگیل هستند و اندازه ی بسیار کوچکی دارند ولی برخی دیگر اندازه ی بزرگ تری دارند و از تجمع چندین زگیل به وجود آمده اند که به شکل گل کلم یا خوشه ای ممکن است به وجود بیایند .
این زگیل ها در ابتدا درد و سوزشی ندارند ولی پس از گذشت مدت زمانی که عفونت آنها گسترش می یابد ممکن است فرد در محل به وجود آمدن زگیل ها احساس درد ، سوزش ،خارش و رطوبت نماید . در موارد خاصی که زگیل ها در مسیر مجرای ادراری قرار میگیرند باعث انسداد این مجاری و خونریزی میگردند .
در کنار این علائم و نشانه های کلی به دلیل آنکه زگیل واژن نوعی عفونت است از این رو ممکن است در اطراف زگیل ها علائم و نشانه های دیگری هم وجود داشته باشد که به بیماری های دیگری مربوط است از این رو هنگام مشاهده ی هرگونه علامتی مبنی بر زگیل بهتر است که برای بررسی و تشخیص دقیق تر به پزشک متخصص مراجعه کنید . درمان زگیل واژن

زگیل واژن شاید درد و سوزش خاصی نداشته باشد و زندگی بیمار را مختل نکند ولی توجه داشته باشید که این زگیل ها نوعی عفونت هستند و از آنجایی که بسیار مسری هستند ،باید تحت درمان قرار بگیرند و به طور کامل از بین بروند .
برای آغاز درمان زگیل واژن ، ابتدا پزشک محل زگیل ها ، اندازه ی زگیل ها و تعداد آنها را به طور دقیق بررسی و معاینه میکند . سپس یکی از روش های درمانی را برای از بین بردن زگیل ها آغاز می نماید .
اگر تعداد زگیل ها کم و اندازه ی آنها کوچک باشد ممکن است از داروهای موضعی مانند پدوفیلین برای درمان آن استفاده کند . اگر تعداد زگیل ها زیادتر و اندازه ی آنها بزرگ تر باشد به سراغ روش های تهاجمی تر می رود . سوزاندن زگیل ها ، فریز کردن ( منجمد کردن ) ، لیزردرمانی ، روش RF و در مواقع خاص انجام عمل جراحی برای برداشتن کامل ضایعات از روش های درمانی است که می توان برای درمان زگیل های واژن استفاده کرد .

سه شنبه 01 مرداد 1398 - 14:33
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
halime70
آفلاین



ارسال‌ها : 88
عضویت: 2 /8 /1397
پاسخ : 1 RE زگیل واژن چیست؟علائم و نشانه های آن و روش های درمانی برای از بین بردن آنها

کلینیک اچ پی وی

مرکز تخصصی درمان زگیل تناسلی

ما تا درمان کامل کنار شما هستیم

سه شنبه 01 مرداد 1398 - 14:35
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
halime70
آفلاین



ارسال‌ها : 88
عضویت: 2 /8 /1397
پاسخ : 2 RE زگیل واژن چیست؟علائم و نشانه های آن و روش های درمانی برای از بین بردن آنها
علت زگیل تناسلی
عامل اصلی بیماری زگیل تناسلی نوعی ویروس DNA دار با نام HPV یا پاپیلومای انسانی است. این ویروس در اثر تماس مستقیم پوست با پوست فرد آلوده و معمولا از طریق روابط جنسی بین افراد منتقل می شود.
با آغاز فعالیت های جنسی احتمال ابتلا به این ویروس بسیار افزایش می یابد. با توجه به الگوها و عادات جنسی افراد در جوامع امروزی سن آغاز فعالیت های جنسی به زیر 15 سال رسیده است و متاسفانه بیشترین میزان زگیل های تناسلی در میان افراد 13 تا 35 سال مشاهده می شود. به همین دلیل بهترین زمان برای واکسیناسیون علیه زگیل های تناسلی ( واکسن گارداسیل) بین سنین 12 الی 27 سال است.
تاکنون بیش از 100 تیپ مختلف از این ویروس شناسایی شده اند که هر کدام از این تیپ ها عملکرد ها و رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهند.
تیپ های پرخطر می توانند سلول های سرطانی به وجود بیاورند.
منبع: ونک لیزر https://vanaklaser.ir/

سه شنبه 01 مرداد 1398 - 14:38
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
jarahlaser
آفلاین



ارسال‌ها : 6
عضویت: 18 /9 /1397
پاسخ : 3 RE زگیل واژن چیست؟علائم و نشانه های آن و روش های درمانی برای از بین بردن آنها
زگیل تناسلی که با نام زگیل مقاربتی هم شناخته می شود یکی از شایع ترین بیماری های آمیزشی است به طوری که آمار غیر رسمی حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از ۱ میلیون ایرانی به این بیماری عفونی مبتلا شده اند. با توجه به الگوی روابط جنسی جوانان در شرایط فعلی احتمال افزایش این عدد پیش بینی می شود. چنین آمار تامل برانگیزی یعنی یک اپیدمی گسترده پیش رو داریم که اگر برای مقابله با آن چاره ای اندیشیده نشود می تواند این بیماری را به مراتب از
ایدز
هم خطرناک تر کند و جلوگیری از بروز این فاجعه ی انسانی از وظایف خطیر و دشوار جامعه ی پزشکی است که هم سطح آگاهی افراد را افزایش دهد و هم با کمک روش های درمانی موثری به جنگ با این بیماری بشتابد.

امضا کاربر
کلینیک مهنا


شنبه 05 مرداد 1398 - 12:54
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.